Tilbage

KÆRLIGHED TIL ARBEJDET: NISSAN MEDARBEJDERE BYGGER 48 KWH LEAF-PROTOTYPE I DERES FRITID

  • Nissan medarbejdere har skabt en 48 kWh LEAF-prototype med dobbelt så stor kapacitet som den 24 kWh produktionsmodel
  • Teknikere fra Nissans innovationsteam har arbejdet på projektet om aftenen og i weekender
  • Prototypen har deltaget ved flere ECOseries-events, hvor den har fremvist den forøgede rækkevidde og demonstreret Nissans dedikerede tilgang til visionen om intelligent mobilitet

Som en demonstration af deres passion for innovation har Nissan ingeniørerne skabt en Nissan LEAF-prototype med et 48 kWh batteri – i deres fritid.

I tråd med producentens principper om kontinuerlig forskning og udvikling af elbiler har 48 kWh-prototypen et batteri af dobbelt størrelse i forhold til den oprindelige Nissan LEAF-produktionsmodel, hvilket giver en 75 % forøgelse af rækkevidden under dagligdagsforhold.

 

Den blev skabt af en gruppe ingeniører hos Nissan Technical Centre i Barcelona (NTCE-S) med en passion og dedikeret tilgang til deres arbejde, som har løftet Nissans innovationsteam. Teamet af frivillige arbejder på en række spændende forsøg og rykker grænserne for, hvad der er muligt med elbilsteknologien.

Prototypen har fået kodenavnet "Cocoon”, som refererer til den amerikanske science fiction-film af samme navn, blev bygget til at deltage i den spanske motorsportsevent ECOseries – et nyt initiativ, som hylder "effektivitet og brændstoføkonomi i stedet for den rene hastighed.”

Dario Fernandez, som er Senior Engineer hos NTCE-S, udtalte: "Det har været et stort privilegium at arbejde på dette projekt og se vores færdige prototype deltage i ECOseries. Vi har alle en stor passion for det, vi gør, og muligheden for at arbejde på prototypeprojekter giver os den kreative frihed til at være så innovative og fremtidsorienterede, som vi overhovedet kan.

”En forbedring af batterirækkevidden er vigtig for den kontinuerlige indførelse af elbiler, så dette har været en fantastisk mulighed til at udnytte vores viden inden for nul-emissions-teknologi til at se, hvordan batterirækkevidden potentielt kunne udvides i denne specifikke anvendelse.”

Gareth Dunsmore, som er Director of Electric Vehicles hos Nissan Europe, udtalte: "Som pioner inden for elbiler har Nissan hele tiden udviklet sin teknologi og gjort den mere avanceret for at bevare sin position helt i front på nul-emissions-området. Der er ingen planer om at sætte denne prototype i produktion, men den fungerer som en nyttig øvelse i at tænke ud af boksen – noget vores ingeniører og designere gør hver eneste dag. Nissan LEAF 48 kWh viser den passion, hvormed vores medarbejdere udfører deres arbejde.”

Disse ekstra projekter passer fint med Nissans vision om intelligent mobilitet og giver medarbejderne mulighed for at trække på deres ekspertise, kunnen og erfaring til at eksperimentere med teknologi, design og ingeniørkunst. Strukturen omkring intelligent mobilitet omfatter alle Nissans fremtidige produkter og teknologier med en målsætning om at udvikle et gennemtænkt, opkoblet, bæredygtigt nul-emissions-transportnetværk.

Nissan lancerede Nissan LEAF i 2010 som verdens første masseproducerede 100 % eldrevne bil. Siden da er bilproducenten fortsat med at konstruere og producere innovative nul-emissions-løsninger som fx den rent elektriske varebil e-NV200 og en LEAF med 30 kWh-batteri og længere rækkevidde.

Du kan få flere informationer om Nissans elbiler på www.nissan.eu/experience-nissan.html